U wilt uw bedrijf graag promoten op originele wijze, logisch dat zou ieder bedrijf willen. Veel bedrijven tegenwoordig promoten zich online, maar offline biedt ook vele kansen. Toch blijkt het voor veel bedrijven moeilijk een promotiemiddel te kiezen dat werkt en past bij het bedrijf. Er zijn zoveel verschillende opties dat veel bedrijven door de bomen het bos niet meer zien. Om u een beetje op weg te helpen geven we u in dit artikel een aantal tips voor het offline promoten van uw bedrijf. Denk simpelHet hoeft niet ingewikkeld te zijn om goed te zijn, sterker nog: vaak is het beter als het simpel en makkelijk te begrijpen is. Het promotiemiddel moet toegankelijk zijn voor een brede doelgroep en moet in massa kunnen worden geproduceerd. Massa is in dit geval daadwerkelijk kassa. Hoe meer de naam van uw bedrijf voorbij komt bij de doelgroep hoe beter, om die reden is het dus belangrijk uw promotiemiddel simpel te houden. Bruikbaar promotiemiddelU wilt natuurlijk niet dat uw promotiemiddel na 1 keer gebruiken of zelfs ongebruikt weer in de prullenbak verdwijnt. Het is daarom van groot belang iets bruikbaars te produceren. Iets waar uw doelgroep meermaals naar zal kijken of zal gebruiken. Een heel simpel voorbeeld hiervan is een pen, deze kunnen worden geproduceerd in ontzettend grote aantallen en zijn vaak bruikbaar. OriginaliteitHet nadeel aan een pen is het gebrek aan originaliteit, daardoor bestaat de kans dat uw pen op een stapel met 10 andere pennen beland. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, het is daarom van belang een product uit te kiezen wat niet valt onder de meest gebruikte promotiemiddelen als een pen. Dat maakt het echter wel lastiger voor u als bedrijf een promotiemiddel uit te kiezen. Het moet dus wel simpel en meermaals bruikbaar zijn en toch ook origineel. Kalenders bedrukkenEen perfect voorbeeld wat voldoet aan deze 3 eisen is een kalender. U kunt kalenders bedrukken met eigen logo in grote aantallen, ook zijn kalenders simpel, bruikbaar en origineel. Er zijn natuurlijk veel verschillende opties als het gaat om kalenders, zo kunt u kiezen voor weekkalenders, maandkalenders, 3 maanden kalenders, jaarkalenders en ga zo nog maar even door. Elke kalender heeft zo zijn eigen voordelen. Zo kunt u bij maandkalenders wel 12 verschillende foto’s en ander promotiemateriaal toevoegen, waar u bij een jaarkalender bijvoorbeeld maar 1 foto/promotiemateriaal toe kunt toevoegen. U kunt kalenders makkelijk uitdelen, bijvoorbeeld onder werknemers en klanten van uw bedrijf. Zo verspreiden uw kalenders als een lopend vuurtje. |