Zaken Direct
Image default
Detailhandel

Aandachtspunten voor de verpakking van je producten

Je merk is het hart van je bedrijf. Dit is wat je uniek maakt en wat je onderscheidt van andere bedrijven in dezelfde branche. Je verpakking moet je merk weerspiegelen door consistent en herkenbaar, gemakkelijk te identificeren en gemakkelijk te lezen te zijn. Je kunt je logo plaatsen waar je maar wilt. Daarnaast kun je dozen laten bedrukken met je logo of je kunt stickers van je logo laten maken en die op de verpakking plakken.

Het moet praktisch zijn

Praktisch is een grote factor voor de consument. Als je verpakking niet praktisch is, loop je mogelijk omzet mis. Zorg ervoor dat je verpakking gemakkelijk te openen en te sluiten is. Het is belangrijk dat je product gemakkelijk toegankelijk is voor klanten die het willen kopen. Ze moeten het pakket ook gemakkelijk en zonder problemen dicht kunnen doen. Zorg ervoor dat je verpakking gemakkelijk schoon te maken is. Als je dozen op maat gebruikt om je producten te versturen dan wil je zeker weten dat de inhoud veilig aankomt. Gebruik dan noppenfolie voor bescherming. Het is zonde als je verpakking er prachtig uitziet, maar de inhoud niet heeft kunnen beschermen.

Let op de kosten

Denk ook aan de kosten van je verpakkingsmateriaal. De materialen die voor de verpakking worden gebruikt, veranderen afhankelijk van het product dat je verkoopt. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat het materiaal duurzaam is. Je moet kiezen voor een materiaal dat gemakkelijk kan worden gerecycled of hergebruikt.

Een goede verpakking betekent een hogere klanttevredenheid

De verpakking waarin je product wordt geleverd, is uiteraard het eerste wat een klant ziet. Het is dus ook een van hun eerste indrukken van je merk. Het kan een beslissende factor zijn of ze opnieuw bij jou iets zullen kopen. Het is dus belangrijk om na te gaan welke soorten verpakkingen ervoor zorgen dat klanten bij jou en je bedrijf willen blijven kopen. Hoe eenvoudiger het pakket, hoe beter. Dit betekent dat er minder kans is op verwarring over wat voor soort product erin zit of hoeveel het kost.